Обадете ни се +359 2 974 5170 за да получите оферта!
или попълненете формата…
  • Date Format: DD slash MM slash YYYY

Терминология на преместването

Терминология на преместването

Нашият речник на термините ще Ви напътства как най-добре да разберете информацията, която получавате. Вие не сте в бизнеса с преместванията и няма как да знаете тази терминология, а тя е наистина необходима, защото трябва да разбирате правилно всяка дума от документите и материалите, които Ви се предоставят. Колкото по-добре информиран сте, толкова по-защитен и сигурен ще се чувствате.

Допълнителни услуги – услуги като опаковане, свързване/разкачане от мрежата на електроуреди, разопаковане, преместване на пиано

Разходи за доставчици на услуги – разходи, които не се извършват от фирмата за преместване, а от професионални доставчици на услуги (дърводелец, електротехник, водопроводчик). Ние поемаме тези разходи от Ваше име и после ги добавяме към сметката за преместване.

Агент – това е представител на фирмата, който ще организира доставката или опаковането и товарене на Вашите лични вещи съответно в получаващата страна или в изпращата.

Морска товарителница – транспортен документ в случай, че транспорта се осъществява по море. Ваша отговорност е да го прочетете внимателно преди да го подпишете. Ако имате някакви забележки, е по-добре да не го подписвате преди да се отстранят тези забележки. Морската товарителница е важен документ, който Вие трябва да пазите до финализиране на процеса на преместване.

Обвързващ/необвързващ договор – е вид споразумение, което предварително се сключва между фирмата за преместване и Вас и което гарантира, че крайната сума на разходите по преместването е базирана на обема и килограмите, заложени в договора.

Необвързващ договор – е вид споразумение, при което превозвачът дава приблизителна сума на база описани килограми, кубатура и предпочитани услуги. Необвързващият договор дава възможност на фирмата по преместване да издаде финалната фактура за преместването на база на реална кубатура и килограми на пратката.

Букинг агент – фирмата, с която сключвате договора за преместването и не винаги тази фирма е в държавата, от която и/или за която се премествате.

Превозвач – фирмата, която организира транспортната услуга.

Заявка за промяна на фактурната сума – използва се при необходимост от промяна на разходите за преместването от предварително предвидените заради добавяне/премахване на разходи.

C.O.D – преместване на частно лице, като сумата за преместването се изисква от клиента по време на доставката

Агент за доставка – фирмата, която е близо или в града на доставката и чийто представител е във връзка с Вас относно необходимата документация и условията и датите за доставка

Оферта – сумата за преместването, включваща транспортните разходи и всички допълнителни услуги, които клиентът е поискал.

Фиксиране на дати за опаковане и доставка – товарене и доставка с предварително фиксирани дати. В случай, че не се спазят, фирмата по преместване дължи обезщетение на клиента.

Ценна вещ – вещи, които са със стойност над 500 еврo. Тези ценни предмети трябва да се опаковат от фирмата за преместване, защото само така ще бъдете сигурни, че са опаковани професионално и че ще пристигнат непокътнати.

Опаковъчен лист (инвентар) – това е списък, който описва всичките лични вещи по номера на кашоните и в който се описва състоянието на вещите.

Транспортни разходи – това са разходите за транспорта само на личните вещи

Разходи за носене на ръка поради недобър достъп – това са разходи за претоварване и ангажиране на по-малко превозно средство, които се калкулират допълнително в случай, че достъпът на адреса за товарене или доставка не е добър и превозното средство не може да спре пред къщата.

Заявка за услуга – документ, който оторизира фирмата за преместване да превози личните Ви вещи.

Номер на заявка/номер на товарителница – номер, с който Вие можете да проследите местоположението на Вашите лични вещи.

Агент в изпращаща страна – фирма,  с която ще уредите опаковането и товаренето, както и цялата необходима документация за митническо посредничество.

Цени в сезона – в летния сезон разходите за преместване се повишават заради много по-високата ангажираност на екипите и превозните ни средства.

Регистрационен номер – това е номерът на превозното средство, с което ще се превозят Вашите лични вещи.

Разходи за товарене и доставка – това са разходи, дължими на фирмата за преместване за услугите по товарене и разтоварване на Вашите лични вещи

Консултант по преместването – това е представител на агента на Алайд Пикфордс, който изготвя ценовото предложение на клиента и е във връзка с него по време на подготвяне на документите за преместването до финализиране на процеса на преместване.

Претоварване на малко превозно средство – в случай, че достъпът до адреса за товарене/разтоварване не е подходящ за камион, се ангажира по-малко превозно средство, на което се претоварва пратката от големия камион за международния превоз.

Складиране по време на транзит – временно складиране на Вашите вещи, на които им предстои скоро транспортиране до адреса за доставка. Това складиране може да се налага в случай, че все още не е завършен новият Ви дом или по една или друга причина не можете да се нанесете там. Такъв тип складиране е в рамките на 90 дни и води до допълнителни разходи за Ваша сметка, както за складиране, така и за товаро-разтоварни дейности.

Застрахователна оценка – това е оценката от Ваша страна каква е стойността на личните Ви вещи.

Складови товаро-разтоварни дейности – това са допълнителни разходи, в случай че по време на транспортирането на пратката се наложи временно да се съхрани в склад.

Сега вече Вие знаете каква е терминолгията в Алайд Пикфордс и по принцип в фирмите за преместване и можете по-лесно да контролирате процеса на преместването си. Важно е да разбирате термините, особено когато попълвате застахователни документи и подписвате товарителницата (документа за транспорт). За да знаете повече, разчитайте на нас и нашата терминология.

КАКВО КАЗВАТ НАШИТЕ КЛИЕНТИ…
Мнения за фирма за премествания

Mного Ви благодаря за съдействието, бързата реакция на нашите заявки и изключително добрата организация на работа. Вашият екип се справи блестящо и професионално с ангажиментите си, поведението им беше безупречно и се радвам, че Ви избрахме за партньор. Впечатлена съм много и от начина на работа на Павел и Виктор и уменията им да организира момчетата, така че да работят качествено, бързо и ефективно. Въпреки, че не очакваме да се местим толкова мащабно в следващите 5 години ©, ‚няма да пропусна искрено да Ви препоръчам като фирма за преместване на офис или къща на всеки, който потърси подобни услуги или да се обърна към Вас по подобен повод.

Вижте още мнения От Сийка Т от София, България