10 грешки, които не трябва да допускате при преместване

Грешки при преместване

Местенето е трудна задача. Ако забравите да предвидите нещо при преместването, грешките ще Ви създадат много трудности. Или в най-лошия случай ще се окажете в пълна беда. По- долу са десетте най-често срещани грешки, при преместване.

1. Забавяте избора на фирмата за Вашето преместване

Ако се бавите много, особено по време на летния сезон, това ще Ви донесе много проблеми. Има вероятност да не успеете да резервирате желаните от Вас дати с Вашата предпочитаема фира за преместване. Често се случва хората да започнат да опаковат след като вече са резервирали преместването. Проблемът е, че има голяма вероятност да нямате нужното свободно време да опаковате важното и да се подготвите с другите ви лични задачи. Опитайте да планирате всичко поне 6 седмици преди самото преместване. Ще си спестите доста разходи и стрес.

2. Използвате на нелицензирани компании – пирати

Има много истории за измами, извършени от фирми, които не са нито регистрирани, нито членове на Българската Асоциация за Премествания. Например, често срещана практика е фирма-пират да има различни уеб-страници и много различни телефони (почти всички са само мобилни). Вие си мислите, че говорите със различни организации, а всъщност разговаряте и получавате оферти от едни и същи пирати. Те нямат нито транспортен лиценз, нито официално наети хора. Измамите са само на една ръка разстояние.  Тези или други фирми могат да изискат от Вас депозити, необясними такси и т.н. Измамите стигат чак дотам, че пирати взимат парите, но не се появат за работа. Друга измама е да вземат багажа Ви, камионът да изчезне и да започнат да договарят нова цена с Вас. МВР, властите в САЩ и Европа раследват много случаи на натоварен и изчезнал багаж! За да избегнете тази погрешна стъпка, проверете дали избраната от Вас компания има регистрация в Търговския Регистър, секция справки за юридически лица, изискайте техния БУЛСТАТ, разгледайте балансите им и вижте дали реално наемат хора. Ако в балансите им няма осигуровки на поне 4-5 души (около 12000 лева на година) бягайте надалеч – фирмата работи със случайни и непроверени хора. За да сте сигурни, че фирмата има собствени превозни средства, а не е посредник между Вас и превозвача, изискайте транспортния ѝ лиценз. Може да го сверите тук

3. Подценяване на това, колко работа е преместването

Понякога се забравя колко много работа има в едно преместване. Особено, когато не го правим редовно.

Ако последното Ви местене е било отдавна, не правете грешката да си мислите, че не е голяма работа.

Намиране на нов дом, събиране на информация, планиране на придвижването, опаковането, всичко това е много работа и стрес за Вас и Вашето семейство. Вероятно има и други задължения, които имате. Отделете нужното време, за да планирате, и да получите допълнителна помощ, ако е необходима, независимо дали наемате някого да почисти, или използвате услуга за опаковане.

4. Не проверявате документите си

Има куп документи, през които трябва да преминете, за да реализирате вашето преместване. Бъдете сигурни, че се придържате към разходите, проверявате инвентара, подисвате товарителниците и всички други документи. Най-важното нещо е да проверите инвентара си и товарителницата си срещу това, което е доставено и непременно да уведомите и отбележите писмено за всяка видима повреда и липса на мебели, кашони и пакети преди да приключите с фирмата за местене. Не пренебрегвайте документацията, ако желаете да приключите по-бързо.

5. Отлагате опаковането

Отлагането може да изглежда нещо безобидно, докато не дойде денят за преместване. Бързате ли с опаковането, вероятноста да нараните предметите е огромна. Ако се случи да не успеете да приготвите всичко, когато екипите по преместване пристигнат, то това ще ви струва допълнително. Започнете да опаковате три до четири седмици преди вашето преместване!

6. Опаковачните кутии са прекалено тежки или пълни

Кашоните, които са твърде тежки, могат да причинят инциденти или наранявания. Независимо дали е изпусната кутията или просто тя се разпада от теглото си, крайният резултат може да причини перманентни повреди на артикулите. Също така – прекалено пълни кашони, oбикновенно карат картона да се огъва. Това е голям риск предметите  да бъдат изпочупени. Дали от факта, че друг кашон е бил поставен над тях или че кашонът се е търкулнал от дисбаланса, тази грешка е недопустима! Ако не можете да затворите кутията, премахнете някои вещи и просто ги опаковайте в друга. Също така, ако се борите да преместите кутията от стаята, то най-вероятно тя е твърде тежка и трябва да бъде преопакована.

7. Сменяте си адреса

Не е достатъчно само да изпратите формата за промяна на адреса на Български пощи. Трябва да уведомите също така банките, застрахователите, работодателя си и други институции. Променете адреса си седмица преди Вашето преместване. Това ще ви осигури спокойствие, че следващите обитатели няма да получат Вашата лична поща.

8. Пазете вашите разписки

Преместването не е евтина услуга. Ако случайно работодателят Ви заплаща за вашето преместване, то вие трябва да запазите всички получени касови бележки и фактури. Не е лоша идея да си отделите една папка.

9. Забравяте сметките Ви за ток, вода, парно

Едно от нещата, които не трябва да пропускате е да изключите тока, водата и парното преди да завършите преместването си. Това може да Ви излезе доста скъпо. Също така забравяйки да направите заявка за нова партида за ток, вода, парно и интернет може да се окаже огромно бедствие за вас. Никой не желае да седи на тъмно или пък да няма парно през студената зимна нощ. Хубава идея е да си изготвите  план с всички важни дейстивия, които трябва да предприемете преди да сте се преместили официално.

10. Не си давате почивка

Преместването е дълъг и изморителен процес. Планирайте някоя друга вечеря. Заслужавате си го! Една простичка вечеря с приятели или релаксация с книга или филм, ще Ви се отрази добре.

Вижте и видеото, направено от нашия екип в САЩ по темата за десетте грешки при преместване: